NL
  • Persbericht: Powerhouse neemt gas portefeuille Gas Natural Europe over

Persbericht: Powerhouse neemt gas portefeuille Gas Natural Europe over

Background

Powerhouse, het grootste energy-tech bedrijf van Nederland, neemt per 1 januari 2020 de Nederlandse gasportefeuille van Gas Natural Europe over. Met het vandaag gesloten akkoord versterkt Powerhouse haar leidende positie in de Nederlandse markt.

“De overname past in onze groeiambitie en draagt direct bij aan onze missie om het netwerk in Nederland te versterken en te stabiliseren”, aldus Bernard Wilmet – CEO van Powerhouse.

Powerhouse brengt energie en digitalisering samen in een platform voor energietransacties. Gebruikers van het platform krijgen zo zelf het beheer over energiekosten en budgetten. Ook kunnen klanten ervoor kiezen om tegen een vergoeding energie aan het net te leveren. Met de overname van de gas portefeuille van Gas Natural Europe krijgt het Powerhouse energie platform meer gebruikers. Deze groei versterkt de positie van Powerhouse als leverancier van flexibiliteit om het netwerk te stabiliseren.

Over Powerhouse

Powerhouse is opgericht in 2005 en is sinds 2009 onderdeel van Essent dat recentelijk onderdeel is geworden van E.ON. Powerhouse is een digitaal energiebedrijf dat actief is in de glastuinbouw, grootzakelijke markt en de markt voor lokale duurzame energieproducenten. Met het Powerhouse energie platform stelt zij haar klanten in staat om hun energiekosten en opbrengsten te optimaliseren door het in- en verkopen van energie op de verschillende handelsmarkten en het inzetten van decentrale energieproductie voor balanceringsdiensten van de landelijke netbeheerder Tennet. Daarnaast levert Powerhouse een digitaal en cloud-based contract-to-meter-to-cash platform genaamd inni™ aan nutsbedrijven.

Powerhouse is gevestigd in Amsterdam een heeft 100 medewerkers in dienst.

Op onze PowerBlog

Hans, Frans, Robert, Marina, Jorn, Marijn, Jeroen.....Powerhouse Experts

Vraag hulp van de experts

Ga aan de slag met jouw energie-, duurzaamheids- of digitaliseringsvraagstuk